Hvem har pengene?

Svaret er “alle”. Alle aldre, alle kulturer.

Det har lenge, kanskje helt siden starten av den teknologiske fremgang. vært en formidabel vekst i online games/nettspill. Det ser heller ikke ut til å stoppe eller flate ut.

Etter hvert som teknologien blir bedre vil flere og flere, både eldre og yngre enn noen gang, bli med i et globalt nettverk hvor alle kan kommunisere og spille med alle.

Men, det ligger nok en del år inn i fremtiden. Og det er noen spill titler som tiltrekker seg et eget publikum og blir klassikere hos både gamle spillentusiaster og “newbies” (Nybegynnere) for dets innhold, spillfølelse, realistiske utseende.

Det er ingen hemmelighet at det i dag er ungdommen som får mesteparten av skylden mht hvem som spiller.

Hvem skulle trodd?

Med dette som utgangspunkt må spillutviklere tenke nytt, annerledes, på et barns nivå og besteforeldres nivå.

Og igjen… De leverer. (Mange av dem)

Med gode spill følger mange spillere, alle spillutvikleres drøm, så det legges noen ganger en helt vannvittig mengde kroner inn i å lage et spill som verden vil like.

Og da er vi tilbake til “hvem har pengene”?

Det er ikke barna. Det er helt klart foreldrene.

Og foreldrene betaler.

Men det er ikke så enkelt som det kanskje kan se ut. For hvert barn har man 2 foreldre. Så oddsen for at de voksne skal “vinne” er stor.

Globalt viser derimot målinger at tenåringer/unge voksne dominerer det markedet de er i. Som de burde- Men nye målinger viser en oppadgående trend innen ungdom som spiller spill som egentlig er kategorisert som “voksenspill”.

Forklaringen kan være så mangt, men en kombinasjon av at barn vokser opp med dette, og voksne vokste opp med dette, så er nok spillindustrien avhengig av barns foreldre for at økonomien skal gå rundt.